04 Ağustos 2009

YÖK, üniversitedeki Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümünü onayladı

İlan Grubunda enson güncel ilanları bulabilirsiniz. Üye olarak ilanlara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hertürlü iş ilanı, akademik ilanlar, basın duyuruları, topluluk duyuruları gibi toplumun geneline hitap eden duyuruları yayınlıyoruz...

Lütfen dost ve arkadaşlarınızıda grubumuza davet ediniz.

http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr

Üniversitede Kürt kürsüsü onaylandı.

YÖK Eğitim Komisyonu, Mardin Artuklu Üniversitesi'nin lisans düzeyinde öğrenci alacak Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü kurmak için yaptığı başvuruyu onayladı.

YAKUP BULUT / ANKARA

Kürt açılımı çerçevesinde bir adım da yükseköğretimde atılıyor. Türkiye'nin ilk Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Eğitim Komisyonu'ndan onay çıktı. Mardin Artuklu Üniversitesi'nin 4 yıllık lisans düzeyinde öğrenci alacak Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü kurmak için yaptığı başvuru YÖK Eğitim Komisyonu tarafından onaylanarak, YÖK Genel Kurulu gündemine alındı. İki ay önce yapılan başvuru, 27 Ağustos'ta YÖK Genel Kurulu'nda karara bağlanacak.

Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü, Artuklu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'nde kurulması planlanan Doğu Dilleri Edebiyatı Anabilim Dalı'na bağlı olacak. Diyarbakır Dicle Üniversitesi'nden Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman Adak ile Ankara Bilkent Üniversitesi'nden Yrd. Doç. Dr. Selim Ergül'ün bölümün ilk yerli öğretim üyeleri olması planlanırken, öğretim üyelerinin büyük çoğunluğu Kuzey Irak'tan gelecek. Yeni Şafak

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali