13 Ağustos 2009

5 yılını dolduran okul müdürlerine rotasyon

MEB Yönetmeliği'ne göre aynı okulda 5 yıl süreyle görev yapan müdürler rotasyona uğrayacak.

ANKARA (ANKA) - Öğretmenlerin yıllardır beklediği buna karşın eşitlik ve liyakat ilkelerine uymadığı gerekçesiyle yargı kararlarıyla iptal edilen Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik yayınlandı. Yönetmeliğe göre aynı okulda 5 yıl süreyle görev yapan müdürler rotasyona uğrayacak.

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik, bugünkü Resmi Gazete’de yayımlandı. Yönetmeliğe göre yönetici olarak atanacak öğretmenlerin yükseköğrenim görmüş olması gerekiyor. Okul öncesi eğitim kurumlarına atanacaklarda, okul öncesi veya çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni olmak; halk eğitimi merkezi ile öğretmen evi ve akşam sanat okulu yöneticiliklerine atanacaklarda ise herhangi bir alan öğretmeni olma şartı aranacak.

Rehberlik ve araştırma merkezi yöneticiliklerine atanacaklardan rehber öğretmen veya özel eğitim öğretmeni olmaları istenirken mesleki ve teknik eğitim okul ve kurum müdürlüklerine atanacaklarda atölye, laboratuar ya da meslek dersleri öğretmeni olarak atanabilecek nitelikte olmaları gerekecek.

Turizm eğitim merkezlerine yönetici olarak atanacaklarda ise otelcilik ve turizm meslek liselerine atölye laboratuar veya meslek dersleri öğretmeni olarak atanabilecek nitelikte olmaları gerekirken; mesleki ve teknik eğitim okul ve kurum müdür yardımcılığı ve müdür başyardımcılığı ile diğer eğitim kurumlarının her kademedeki yöneticiliklerine atanacaklarda ise Talim ve Terbiye Kurulu Kararlarına göre atamasına esas olan alanların karşılarında gösterilen derslerle sınırlı olmak üzere, atanacağı okul ve kurumda aylık karşılığı okutabileceği ders bulunması şartı aranacak.

-EN AZ 3 YIL “KADROLU” ÖĞRETMEN OLMA ŞARTI-

Yönetici olarak atanacak öğretmenlerin ayrıca en az üç yıl kadrolu öğretmen olmaları ayrıca son üç yıllık sicil notu ortalamasının olumlu olması gerekiyor. Son üç yıllık hizmet süresi içinde adli veya idari soruşturma sonucu üzerine görevden alınmış öğretmenler yönetici olamayacak. Zorunlu çalışma yükümlülüğü öngörülen yerler dışındaki eğitim kurumu yöneticiliklerine atanacaklar için ise zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlamış, bu yükümlülükten muaf tutulmuş ya da sağlık veya eş durumu özrüne dayalı olarak bu yükümlülüğü ertelenmiş olması istenecek. Sınavda başarılı olma şartı ise atanacağı kurum için bir sınav öngörülüyorsa aranacak.

-FEN VE ANADOLU LİSELERİ YÖNETİCİLİĞİ-

Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, bilim sanat merkezleri, güzel sanatlar ve spor liseleri ile her türdeki Anadolu liseleri yöneticiliklerine bu eğitim kurumları her biri kendi içinde olmak üzere, seçilerek öğretmen olarak atanıp görev yapan ya da bu eğitim kurumlarında görev yaptıktan sonra herhangi bir nedenle ayrılmış olmakla birlikte yeniden bu eğitim kurumlarına “sınavsız” atanabilecek nitelikte olanlar arasından atama yapılabilecek. Anadolu statülü mesleki ve teknik eğitim kurumları yöneticiliklerine atanacakların ise meslek dersleri, atölye ve laboratuar öğretmenleri bakımından bu statüdeki kurumlarda görev yapma veya yapmış olma şartı aranmayacak.

-YÖNETİCİLİK İÇİN SEÇME SINAVI YAPILACAK-

Eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılıklarına atanacakların belirlenmesi için seçme sınavı yapılacak. Seçme sınavı, Seçme Sınavı Komisyonunca tespit edilecek merkezlerde Bakanlık Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce merkezî sistemle yazılı olarak veya elektronik ortamda yapılacak. Seçme sınavları müdürlük ve müdür yardımcılığı için eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi farklı tarihlerde de olabilecek. Mevcut yöneticiler ve daha önce yöneticilik yapmış olanlar istemeleri hâlinde müdürlük ve müdür yardımcılığı sınavlarına da girebilecekler. Bu durumda olanlar istemeleri halinde bu Yönetmeliğin sınava dayalı atamaya ilişkin hükümleri çerçevesinde değerlendirilecekler..

-5 YILLIK MÜDÜRLERE ROTASYON-

Yönetmeliğe göre aynı eğitim kurumunda 5 yıl müdürlük görevini yürütenler zorunlu yer değiştirme suretiyle başka eğitim kurumlarına müdür olarak atanacaklar. Yönetmelik hükümleri çerçevesinde eğitim kurumu müdürlerinden bulundukları eğitim kurumunda beş yıllık çalışma süresini tamamlayanların görev yerleri, il içinde aynı veya daha üst tipteki eğitim kurumları olacak şekilde tercihleri dikkate alınmak suretiyle yapılacak. Atanacak müdürler Yönetici Değerlendirme Formu üzerinden yapılacak değerlendirme sonucu puan üstünlüğü esasına göre “değiştirilecek”ler.

Görev yapmakta oldukları eğitim kurumunun niteliğine ve durumlarına uygun atanabilecekleri eğitim kurumu bulunmayanların atamaları ise bir sonraki zorunlu yer değiştirme döneminde yapılacak. Zorunlu yer değiştirme için başvuruda bulunmayan müdürlerin “zorunlu yer değiştirmeleri” durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarından birine yapılacak. Tercihlerinden birine atanamayan müdürler ise boş bulunan eğitim kurumu yöneticiliklerine bilgisayar kurası ile atanacak. Zorunlu yer değiştirmelerde beş yıllık çalışma süresinin hesaplanmasında o yılın temmuz ayının ilk günü esas alınacak. Zorunlu yer değiştirmeler Temmuz ve Ağustos aylarında yapılacak.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik


Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali