25 Ağustos 2009

Fen-Edebiyat öğrencileri formasyon eğitimi alacak

Fen edebiyat mezunları, öğretmen olabilmek için, mezuniyet sonrasında tezsiz yüksek lisans yapmak mecburiyetinde kalıyordu. Fen Edebiyat mezunları, 1998'den bu yana tezsiz yüksek lisans şeklinde 1.5 yıl fazladan eğitim alarak formasyon eksiklerini kapatıyorlardı. Ancak Fen Edebiyat mezunları açısından sorun oluşturan bu uygulama kaldırılıyor. Üniversitelerin önerisi üzerine gündeme gelen değişikliği YÖK Eğitim Komisyonu karara bağladı. Taslak düzenleme YÖK Genel Kurulu’na sunuldu. 27 Ağustos’ta toplanması beklenen YÖK Genel Kurulu bu konuyu görüşecek

YÖK, öğretmen olmak isteyen Fen ve Edebiyat Fakültesi mezunlarının, sadece mezun olduktan sonra alabildikleri formasyon şartına kolaylık getiriyor. Fen- Edebiyat Fakülteleri’nde de Eğitim Fakülteleri’nde olduğu gibi öğretmenlik formasyonlarının birinci yıldan sonra verilecek.

Üniversitelerin önerisi üzerine gündeme gelen değişikliği YÖK Eğitim Komisyonu karara bağladı. Taslak düzenleme YÖK Genel Kurulu’na sunuldu. 27 Ağustos’ta toplanması beklenen YÖK Genel Kurulu’nun onayı ile Fen- Edebiyat Fakülteleri’nde okuyan öğrencilerin öğretmen olarak atanmalarının önündeki bir engel daha kalkmış olacak. Böylece, Fen- Edebiyat mezunları, öğretmen olmak için bir buçuk yıl fazladan eğitim almaktan kurtuldu.

Fen- Edebiyat mezunlarının devlet okullarına öğretmen olarak atanması için, KPSS sınavına girerek, atanacak taban puanı alması yeterli olacak. YÖK’ün yeni kararı ile Fen Edebiyat mezunları bir buçuk yıl fazla eğitimin yanı sıra, tezsiz yüksek lisans harçlarından da kurtulmuş olacak. 1998’den bu yana öğrenciler Eğitim Fakülteleri’nde tezsiz yüksek lisans şeklinde bir buçuk yıl fazladan eğitim alarak formasyon eksiklerini kapatıyorlardı.

İlan Grubunda enson güncel ilanları bulabilirsiniz. Üye olarak ilanlara daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Hertürlü iş ilanı, akademik ilanlar, basın duyuruları, topluluk duyuruları gibi toplumun geneline hitap eden duyuruları yayınlıyoruz...
Lütfen dost ve arkadaşlarınızıda grubumuza davet ediniz.

http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr


Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali