24 Kasım 2009

Google İşletim Sistemini Tanıttı

Sadece internetin değil, dünyanın da en büyük markalarından biri haline gelen Google, geçtiğimiz hafta uzun zamandır beklenen işletim sistemini tanıttı.

Bilgisayar dünyası kişisel ve kurumsal olarak keskin çizgilerle ikiye ayrılmış durumda. Kişisel kullanımda her şey bir kasanın içinde çözmeye çalışırken, kurumsal kullanımda işletim sistemi ve yazılımlar bilgisayarlarda, dosyalarsa ihtiyaca göre şekillenen merkezi sistemlerde tutuluyor.

 İnternetin yaygınlaşması, bir platform olarak kendini ispatlaması, erişimin hızının ve web tarayıcısının içinde yapabildiklerimizin sayısının artmasıyla birlikte farklı bir yaklaşım gündeme geldi. Hem bilgiler, hem de uygulamalar web üstünde tutulabilirdi. Böylece hem her bilgisayarda ayrı ayrı yazılım yükleme, güncelleme gibi zorluklar aşılacak, hem de daha az kaynakla daha çok şey yapılabilecekti. Üstelik verinin internette saklanması onu hem güvenli, hem de her yerden ulaşılabilir kılacaktı. İnternetin gelişimini izleyen her teknoloji firması gidişatın bu yönde olduğunu görüyordu.

 Tarayıcı ile başladı

Bu önlemez gidişin tehdit ettiği yapıların başındaysa dünyanın en çok tercih edilen masaüstü işletim sisteminin yaratıcısı, yazılım devi Microsoft’tu. Çünkü merkezi bir işletim sisteminin ya da yazılımların çalıştığı bir yapıda her bilgisayara ayrı ayrı lisans satmak da mümkün olmayacaktı. Ezeli rakibi Google ise bütün stratejisini webde çalışan reklam destekli ücretsiz uygulamalar üstüne kurmuş, kararlı adımlarla ilerliyordu. Uzun süre üstünde çalıştığı ve geçen senenin sonuna doğru kullanıma açtığı Chrome adlı web tarayıcısı da bu plana dair en büyük bileşenlerden biriydi. Chrome’un odaklandığı alan daha hızlı çalışan web uygulamalarıydı. Böylece kendi sunduğu hizmetler çok daha kullanışlı bir hale gelebilecekti. Yönetim Kurulu Başkanı Eric Schmidt karşı çıksa da Google’ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin’in kendilerine özel bir işletim sistemine sahip olmak istediği biliniyordu. Uzun süreli bir ön hazırlık sonucunda bu hayal geçtiğimiz hafta herkes için gerçek oldu. Chrome OS adıyla tanıtılan işletim sistemi aslında Linux çekirdeği kullanan bir Chrome web tarayıcısından ibaret. Geleneksel işletim sistemlerinin aksine bir çekirdek ve onun üstünde çalışan tarayıcıdan başka hiçbir şey içermediği için oldukça hızlı açılıyor ve hızlı çalışıyor. HP, Acer, Adobe, Asus, Lenovo, Qualcomm, Texas Instruments, Freescale ve Intel tarafından desteklenen işletim sistemi Intel ve ARM işlemcilere sahip yeni nesil SSD sürücülere sahip bilgisayar için özelleştirilmiş.

Her şey web’de

Benzerlerinden en büyük farkı her şeyi Chrome tarayıcısı içinde yapmasının yanısıra bilgilerin tamamını da Google hizmetleri kullandığından dolayı internette tutması. İşletim sistemini açmak için kullandığınız Google kullanıcı adı ve şifreniz aynı zamanda Gmail, takvim, belgeler, haritalar gibi bütün web tabanlı hizmetleriniz için de kullanılıyor. Bilgisayarın kendisinde hiçbir bilgi tutulmuyor. Chrome OS’in kötü yanıysa sadece webde çalışabilen şeyleri çalıştırabilmesi. Yani web tarayıcı dışında çalışan özel bir yazılım yükleme gibi bir seçeneğiniz olmayacak. Diğer yandan Chrome web tarayıcısının hemen her işletim sisteminde kullanılabilir olmasından dolayı diğer işletim sistemleri için ne kadar tehdit oluşturduğu bir soru işareti. Şu an sadece geliştiriciler ve test etmek isteyenler için dağıtıma sokulan Chrome OS, önümüzdeki sene kullanılabilir halde dağıtılacak. Ücretsiz olarak herkese açık olacak sistemi kullanan bilgisayarlar da aynı tarihlerde raflarda yerini alacak. Google Gears desteğiyle internet bağlantısı olmadan da çalışabilecek olsa da Chrome OS’in internet bağlantısı olmayan bir yapıda ne kadar kullanışlı olacağı meçhul. Ancak Linux cephesi için sevindirici bir haber olduğu kesin.

--
Yeni İç Giyim Adresiniz
http://www.sivas.mlm-future.com/shop.php?lang=tr&cms_nav_id=147
---------------------------------------------------------------------------------
Alemin Portalı
Tüm Alem Burada
http://aleminportali.com
------------------------------------------
İlan Grubu
http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali