19 Kasım 2009

Fotoğrafçılıktan Nasıl Para Kazanılır?

Telif hakkı olmadan hizmet veren dünyanın en önemli multimedia kaynaklarından Istockphoto’nun en başarılı 30 sanatçısı seminer ve workshop uygulamaları için” iStockalypse” adı altında Kasım ayında İstanbul’a geldi.

Etkinlikte neler yapıldı?

4-8 Kasım tarihleri arasında eğitim seminerine katılan ve İstanbul’un farklı semtlerinde çekim yapan fotoğraf sanatçıları arasında 8 başarılı Türk fotoğrafçı bulunuyordu. Istockphoto'nun Türkiye’den çalıştığı fotoğrafçıların başında Emre Ogan, Mehmet Salih Güler, Necip Yanmaz, Serdar Yağcı ve Kutay Tanır geliyor. Istockphoto sanatçıları sabahtan öğleye kadar eğitim çalışması yaparken, öğleden sonra İstanbul’un farklı semtlerinde workshop uygulaması altında fotoğraf çekimleri gerçekleştirdi. Bu etkinlik daha önce Seattle, Marsilya, Berlin, Buenos Aires ve Calgary’de gerçekleştirildi.Istockphoto İstanbul’da gerçekleştireceği etkinlik için özel web sitesi kurdu. http://www.istockalypse.com sitesine girenler etkinlik ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşabiliyor.



Eğitim seminerinde Getty Images’in Başkan Yardımcısı Aidan Sullivan, Getty Images’e bağlı Photodesk Firması’nın Müdürü Andreas Gebhard, etkinlikle ilgili sorularımızı yanıtladı.

Bu toplantının amacı nedir?
İstanbul’u seçtik çünkü burada bize çok ciddi şekilde katkıda bulunan yetenekli sanatçılar var. İstanbul toplantısı öncekilerine göre daha değişik oldu. İlk defa fotoğrafçılar editoryal fotoğraflar çektiler.  Esas amacımız katılımcı sanatçılar arasında diyaloğu ve fikir alışverişini artırmak ve editoryal fotoğrafçılığı konusunda eğitim vermek. iStockalypse İstanbul toplantısının Istock’ta editoryal fotoğraçılığın başlangıcı olduğu için çok heyecanlıyız. Toplantıya 8'i Türkiye'den, 12'si diğer ülkelerden olmak üzere en iyi olan 30 fotoğrafçı katıldı.

Istockphoto'ya nasıl üye olunuyor? Buradan fotoğraflar nasıl satılabiliyor?
Sitemiz üzerinden bir form dolduruluyor. Formla beraber örnek fotoğraflar tarafımıza iletiyor. Londra'da bulunan ofisimizde bize gelen başvuruları değerlendiriyoruz. Fotoğraf gönderenler arasında amatörler ya da profesyoneller bulunuyor.  Bazılarının başvurularını kabul edemiyoruz ancak kendini zamanla geliştiren fotoğrafçılar tekrar başvurabiliyorlar. Genellikle ailemize katılmak isteyenlerin yüzde 60'ını kabul ediyoruz diyebiliriz.



İmaj dünyasındaki rekabet için ne diyorsunuz?
Türkiye e dünyadaki başarı hikayeleri bizi oldukça mutlu ediyor. Istock dünyanın en bilinen imaj sitelerinden biri. Dünyadaki imaj ihtiyacının yüzde 55'ini biz karşılıyoruz. Rakiplerimiz yok taklitlerimiz var. Editoryal alana talep artıyor. Bu alanda birçok yenilik  yapmak, kuralları değiştirmek istiyoruz.

Türkiye'den kaç fotoğrafçınız var?
Türkiye'den Istock'a kayıtlı olan kesin rakam bilinmemekle birlikte, çok sayıda başarılı fotoğrafçımız bulunuyor. Türkiye'deki foroğrafçılarımız bizim için çok önemli. Örneğin Ankara'da yaşayan tuz gölünden tuz toplayanları çeken bir fotoğrafçımız var. Çok başarılı. Fotoğraflarını gördüğümüzde inanılmaz etkilendik. Ülkenizde sanatsal ve ekonomik değeri olan çalışmalar yapanlar oldukça fazla.

Dijital fotoğraf makineleri fotoğrafçılığı nasıl etkiledi?
Dijital fotoğraf makineleri fotoğrafçılığa ilgiyi artırdı ancak bu herkesin çok profesyonel çalışmalar yaptığı anlamına gelmiyor. Sanatsal fotoğrafçılık farklı birşey. Bizim burada yaptığımız şey ise, sanatsal alanda çalışan fotoğrafçıları sahaya taşımak, editoryal deneyim kazandırmak ve bu alanda çalışmalarını sağlamak.

İstediğiniz gibi, özgür bir çalışma hayatınız oluyor


Nü fotoğrafçılıkta ün yapmış başarılı fotoğraf sanatçısı Necip Yanmaz da Istockphoto ile çalışan başarılı fotoğrafçılar arasında yer alıyor. Istockphoto ile nasıl çalışmaya başladığını sorduk.

Hayatımda birçok yeni gelişmeler oldu. 4 yıl önce turizm ve ticaret üzerine işletmeleri olan, yanında 120 kişi çalışan bir iş adamıydım. Hayatımı sorguladığımda bu yaşamdan memnun olmadığıma karar verdim ve herşeyi devrederek fotroğrafçılığa başladım. Fotoğrafçılık yaparak para kazanacağımı düşünüyordum ancak bunun çok kolay olmadığını anladım. Sonra Istockphoto devreye girdi. Istock bana özgürlük verdi ve geçimimi buradan sağlama şansı verdi. Şimdi istediğim fotoğrafları çekiyorum, istediğim saatte kalkıyorum, seyahat ediyorum, çektiğim fotoğrafları yüklüyorum. İnternette fotoğraflarımı satabildiğim 365 gün 24 saat açık olan bir dükkanım var ve çok iyi kazanıyorum.

Ben hep heyecanın peşinde koştum. Türkiye'de nü fotoğraflarımla tanınıyorum. Editoryal kısmı kesinlikle bu işten nasıl para kazanırım diye düşündüğüm bir alan değil. Ancak şimdi editoryal fotoğrafçılıkta tanınmak istiyorum. Üniversite çağında 3 çocuğum var. Onlara istediğiniz üniversiteyi okuyun ancak okurken 'Istock'a üye olup fotoğrafçılık yapın' diyorum.

ISTOCKPHOTO NEDİR?



Fotoğraf bankası olarak faaliyet gösteren Getty Images şirketi tarafından 2006 yılında satın alınan Istockphoto, halen dünyanın en çok talep gören multimedia kaynaklarından biri. Kullanıcılarına telif hakkı olmadan hizmet veren Istockphoto’nun merkezi Kanada Calgary’de bulunuyor. Site 10 ayrı dilde hizmet veriyor. Kullanıcılar siteden, fotoğraf, ilüstrasyon, video, ses ve flash dosyalar satın alabiliyorlar. Ürünlerin fiyatları 1 dolar gibi sembolik fiyatlardan başlıyor.  

Istockphoto kullanıcılarına 5 milyon adet kaynak sunuyor ve 70,000’den fazla sanatçı bu veritabanına her hafta 40,000’den fazla yeni dosya yüklüyor. Bu dosyalar titizlikle kontrol edildikten sonra satışa sunuluyor. Binlerce fotoğraf sanatçısının geçimini sağladığı Istockphoto her hafta sanatçılarına 1.2 milyon dolarlık ödeme yapıyor.

ISTOCKPHOTO'NUN FOTOĞRAFÇILARI İSTANBUL'DAYDI! - GALERİ


Haber: Fadime Yüceyaltırık - Yusuf Karaoğlu


--
Yeni İç Giyim Adresiniz
http://www.sivas.mlm-future.com/shop.php?lang=tr&cms_nav_id=147
---------------------------------------------------------------------------------
Alemin Portalı
Tüm Alem Burada
http://aleminportali.com
------------------------------------------
İlan Grubu
http://groups.google.com.tr/group/ilangrubu/subscribe?hl=tr

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali