15 Haziran 2009

2009 ÖSS soru ve cevapları

Üniversite adayı 1 milyon 349 bin 782 öğrenci, bu yıl son kez yapılan Öğrenci Seçme Sınavı'nda ter döktü. Sınav sonuçlarının Temmuz ayı ortalarında açıklanması bekleniyor.

SINAV değerlendirilirken, ÖSS-SÖZ-1, ÖSS-SAY-1, ÖSS-EA-1, ÖSS-DİL, ÖSS-SÖZ-2, ÖSS-SAY-2 ve ÖSS-EA-2 puanları hesaplanacak. Sınavda, ön lisans ve Açıköğretim programlarını tercih edebilmek için 145, lisans programlarını tercih edebilmek için de 165 baraj puanı aşmak gerekiyor.

2009 ÖSS SORU VE CEVAPLARI İÇİN TIKLAYIN

ANKARA - Üniversite adaylarının katıldığı Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS), sona erdi. ÖSS, Türkiye'de tüm il ve bazı ilçe merkezleri ile KKTC'nin başkenti Lefkoşa'da toplam 4 bin 602 binada, 70 bin 850 salonda gerçekleştirildi. Sınav, saat 09.30'da başladı ve tek oturumda 195 dakikada tamamlandı.
Sınavda bina sorumlusu, bina yöneticisi, salon başkanı, gözetmen, hizmetli ve nakil kuryesinden oluşan 207 bin 857 kişi görev yaptı. Sabah erken saatlerde sınava girilecek binalara gelmeye başlayan adaylar, kimlik kontrolleri yapılarak saat 09.00'dan itibaren salonlara alındı. Adayların cep telefonu ve kopya çekmelerini sağlayabilecek araç gereçlerle sınava girmelerine izin verilmedi.
Salonlara yerleştirme işlemlerinden sonra adaylara, sınavla ilgili kurallar hatırlatıldı ve soru kitapçıklarının dağıtılmasının ardından, saat 09.30'da sınav başladı. Soru kitapçıkları, kopyanın önlenmesi amacıyla farklı türlerde basıldı.
Adayların, sınav başladıktan sonra ilk 90 dakika ve son 15 dakika içinde sınav salonunu terk etmeleri yasaklandı. Kurallara uymadığı ve kopya çektiği tespit edilen adayların sınavları iptal edilecek. Sınavda, 30'ar soruluk toplam 8 test yer aldı. Ön lisans programlarını tercih edecek adayların ilk 4 testi yapmaları, lisans programlarını tercih edecek adayların ise bu 4 teste ek olarak, alanları doğrultusundaki 2 testi daha yapmaları istendi.

SONUÇLAR
Sınav sonuçlarının Temmuz ayının ortalarında açıklanması planlanıyor. Sınav sonuçları ÖSYM'nin internet adresinden duyurulacak. ÖSS test soru ve cevapları, bugün saat 15.00'den itibaren htttp://oss2009-sorular.osym.gov.tr adresli internet sayfasından açıklanacak. Sınav değerlendirilirken, ÖSS-SÖZ-1, ÖSS-SAY-1, ÖSS-EA-1, ÖSS-DİL, ÖSS-SÖZ-2, ÖSS-SAY-2 ve ÖSS-EA-2 puanları hesaplanacak.
Sınavda, ön lisans ve Açıköğretim programlarını tercih edebilmek için 145, lisans programlarını tercih edebilmek için de 165 baraj puanı aşmak gerekiyor. Sınavın 120 soruluk ilk kısmını yanıtlayan, yani EA-1, Söz-1 ve Say-1 puanı olan adaylar, meslek yüksek okullarını (Sınavsız geçişten sonra boş kalan kontenjanlara yerleşebilmek için), açık öğretim ön lisans programlarını, Açık öğretim lisans programlarını (İngilizce Öğretmenliği hariç) ve özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci alan lisans programlarını tercih edebilecek.
Bu puanlar, ayrıca mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olanların kendi alanlarında ek puanla girilen yüksek öğretim programlarına (Mesleki eğitim fakültesi, teknik eğitim fakültesi, endüstriyel sanatlar eğitim fakültesi, ticaret ve turizm eğitimi fakültesi, ilahiyat fakültesi; eğitim fakültelerinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri, okul öncesi, anaokulu, üstün zekalılar, zihin engelliler, görme özürlüler ve işitme engelliler öğretmenlikleri; sağlık yüksek okulu, turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksek okulu, turizm ve otel işletmeciliği yüksek okulu, endüstriyel sanatlar yüksek okulu, sivil havacılık yüksek okulu, uygulamalı yabancı diller yüksek okulu, bankacılık ve sigortacılık yüksek okulu, uygulamalı bilimler yüksek okulu ve bu türdeki okullara) yerleşmek amacıyla kullanılacak.


YDS SINAVI
Say-2, Söz-2 ve EA-2 puanları da mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olanların kendi alanlarındaki ek puanla girilen yüksek öğretim programları ile açık öğretim lisans programları dışındaki 4 ve daha fazla yıllık lisans programlarına giriş amacıyla kullanılacak. Dil puanı da sadece yabancı dil ağırlıklı puanla öğrenci alan tüm lisans ve ön lisans programları için geçerli olacak. Üniversitelerin dil ile ilgili bölümlerinde okumak isteyen adaylar da 21 Haziran Pazar günü gerçekleştirilecek Yabancı Dil Sınavı'na (YDS) katılacak. YDS'de 32 bin aday ter dökecek.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali