Google'dan artık ürün satışı da yapılabilecek. Reklamverenler, kelime satın aldıklarında ürünlerinin resmini ve fiyatını da görüntüleyebilecek.
Dünyanın en büyük arama motoru Google, kelime bazlı reklamların ötesine geçmeye hazırlanıyor.
Google'da kelime ilanı veren reklamverenler, artık ürün bazlı görsel ve fiyat içeren reklamlar da verebilecekler.
Şu an itibariyle yapılan uygulamada Google'dan satın alınan kelimeler karşılığında sadece text bazlı yazılar görüntülenebiliyor. Ancak yeni uygulamanın devreye girmesiyle, bilgisi yer alan ürünün dışında o ürünün fiyatı ve resminin de çıkması sağlanacak.
Şu anda testleri yapılan uygulama, başlangıçta sadece sınırlı sayıda ABD'li kullanıcıya açık olacak.
Şirketten yapılan açıklamada "İş modelini sürekli geliştirmeyi hedefleyen Google, sürekli olarak yeni reklam konseptleri oluşturmayı amaçlıyor" denildi.
FİYATLANDIRMA DA DEĞİŞİYOR
Yeni reklamlarla birlikte, Google'ın reklam fiyatlandırma modelinin de değişeceği vurgulanıyor. Şu anda reklamverenler genellikle sadece reklamlarına tıklandığında ödeme yapıyor. Ancak yeni uygulamada şirketler Google'a ancak alışveriş tamamlandığında ödeme yapacak. Google, hangi reklamın ne kadar görüntülendiğine firmaların önerdiği komisyon oranlarına bakarak kendisi karar verecek.
Yeni sistemi kullanmak isteyenler, aynı zamanda hangi ürünlerini tanıtmak istiyorsa o ürünü Google'ın veritabanına eklemek zorunda kalacak. Bu bağlamda veritabanı olarak GOogle'ın seri ilan servisi gibi çalışan Google Base'in kullanılacağı ifade ediliyor.
BING VE AMAZON'A RAKİP
Bu arada yeni ürünün Microsoft'un Google'a rakip olarak piyasaya sürdüğü arama motoru Bing'in alışveriş alanındaki agresif planlarını önlemeyi amaçladığı da belirtiliyor.
Bing, ürün bazlı aramalarda kelime bazlı görüntülemenin ötesinde bazı adımlar atmayı amaçladığını açıklamıştı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder