29 Mayıs 2009

Yönetici Atama Başvuru Dilekçesi

Yönetici Atamaları Bir An Önce Yapılmalıdır

Milli Eğitim Bakanlığı, 26.03.2005 tarihinde Eğitim Kurumları Müdür Yardımcılığı Seçme


Sınavı yapmış fakat 11 soruda hata bulunarak 07.05.2008 tarihinde Ankara 9. 4. 6. İdare


Mahkemelerince 11 soru iptal edilmiş ve arkasından yeni bir değerlendirmede bulunulmuştu.


Türkiye genelinde bu sınavı kazananlara birden çok başvuru hakkı verip atamaları yapılırken Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü bir kere duyuruya çıkmasına rağmen bu güne kadar bu ilk kazananlardan hiç bir atama yapmamıştır.


Yeniden değerlendirilip başarılı olanlara verilen müracaat hakkı, sürenin devam ettiğini kabul etmekle birlikte ilk değerlendirmede başarılı olanlar aleyhine bir eşitsizlik oluşturmaktadır.


Bu uygulama sonucunda Samsun’da bazı öğretmenler başvurularının alınmaması işlemini idari yargıya taşımışlardır. Samsun, Sivas, Ankara ve birçok bölge idare mahkemesi “yürütmeyi durdurma kararı” vermiştir. Kamuoyundaki ve basındaki haberler, yargı kararları, yayımlanan yönetmelik genelge ve genel açıklamalar doğrultusunda atamaları da yapılmıştır.


“ M.E.B.Personel Genel Müdürlüğünün 31/10/2008 tarih ve 2008/74 sayılı genelgesinin 11.maddesinde "26/03/2005 tarihinde müdür yardımcılığı için yapılan seçme sınavına girenlerin 2008 yılı itibariyle yapılan son değerlendirme sonucunda başarılı sayılan tüm adayların başvuruları sınavın geçerlik süresi ile sınırlı olmak kaydıyla ilgi (a) Yönetmeliğin Geçici 2 inci madde kapsamındaki hükümler çerçevesinde değerlendirilecektir.” Ve 24 Nisan 2008 tarih ve 26856 sayılı yönetmelik geçici EK2. Maddesinde “ 11/01/2004 tarihli ve 25343 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yönetmeliğin hükümleri de aynı durumu içermektedir


MEB Personel Genel Müdürü Necmettin YALÇIN’ın 07/01/2009 tarihli 4172


sayılı yazısında “26/03/2005 tarihinde sınava giren ve başarılı olup son değerlendirme sonucunda da başarılı sayılan adaylardan müdür yardımcılığı görevine bugüne kadar herhangi bir nedenle ataması yapılmamış olmak kaydıyla söz konusu adayların ilgi ( c) yönetmeliğin geçici 2. maddesi kapsamında değerlendirilerek başvuruların alınması gerekmektedir.” denilmektedir.


M.E.B. Personel Genel Müdürlüğü’nün 15/04/2009 tarihli 2009/36


Genelgesinin 3.Maddesinde “... sınavı kazanan adayların bulunması hâlinde bunların atama işlemlerinin devam edilmesini belirtilmiştir.


2005 tarihli sınavı kazananların Türkiye genelinde daha önceden birkaç kere duyuruya çıkıp atamasını yapan ama; MEB’in en son yayımlanan yönetici atama yönetmeliğine göre duyuruya çıkmayan, atama yapmayan bazı il valilikleri MEB’in 15.04.2009 tarihli 2009/36 Genelgesinin yayımlanmasından sonra ivedilikle yeni duyurulara çıkıp müdür yardımcılığı atamaları yaparken buna karşın 26.03.2005 tarihli sınavı kazananların bugüne kadar bir kere olsun atamasını yapmayan Samsun Valiliği ( İl Milli Eğitim Müdürlüğü) sınav süresinin bitimine 1 yıldan az kalmasına rağmen hâlâ duyuruya çıkmaması, daha önceden yaptığı gibi 2’nci kez de -bir daha- sınav süresini dolduracağını ve sınavı kazananların atamasını yapılamayacağı, mağduriyetlerin devam edeceğini açıkça göstermektedir.


2009/36 dikkate alınarak Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Van, Diyarbakır, Antalya, Mardin, gibi bir çok il Milli Eğitim Müdürlükleri müdür yardımcılığı duyurularına çıkmıştır. İstanbul ,Konya, Erzurum, Hatay, Niğde, gibi bir çok il milli eğitim müdürlükleri de hem duyuruya çıkmış hem de müdür yardımcılığı atamalarını yapmıştır.


Ancak yine Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü genelgenin yayımlandığı tarihten bugüne kadar beklediğimiz hâlde hâlen böyle bir duyuru yapmamıştır.


Hak edenlerden, daha düşük puan alanların müdür yardımcısı olarak atanması, idareciliklerin görevlendirmelerle yürütülmesi Eğitim de kalite kaybına neden olduğu gibi Anayasanın Eşitlik ilkesine de aykırıdır. Eğitim-Öğretimin geleceği açısından da ileride telafisi güç mağduriyetlerin doğmasına neden olmaktadır..


Duyuruya çıkılmama da mazeret olarak, devam eden mahkeme süreci gösterilmektedir. Ancak bu sürecin ne zaman biteceği belli değildir. Aylarca hatta yıldan fazla süre devam edebilir, bu da 2010 Mart sonunda bitecek olan süreyi aşabilir. Dolayısıyla zaman kaybetmeden ve mağduriyetleri daha fazla artırmadan duyuruya çıkılarak beklenen atamaların gerçekleştirilmesi gerekmektedir.




SINAVI KAZANANLAR İÇİN YÖNETİCİ ATAMA DİLEKÇESİ


….İL VEYA ….İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE GÖNDERİLMEK ÜZERE



………………………………………………………………………………………………………………. Okulu Müdürlüğüne


Samsun




……………. Okulu …………….. dersi öğretmeniyim.


Milli Eğitim Bakanlığı 26.03.2005 tarihinde Eğitim Kurumları Müdür Yardımcılığı Seçme Sınavı yapmış fakat 07.05.2008 tarihinde Ankara 9. İdare Mahkemesi, Ankara 4. İdare Mahkemesi ve Ankara 6. İdare Mahkemesinin kararlarına uygun olarak A kitapçığının 14, 22, 35, 38, 43, 47, 55, 74, 82, 83 ve 85. soruları ile B kitapçığının 7, 21, 34, 39, 43, 48, 61, 66, 68, 69 ve 77. sorularının iptal edilmesi sonucunda yeni bir değerlendirmede bulunmuştur. Daha önceki değerlendirmelerde olduğu gibi adı geçen mahkeme kararı sonucunda yapılan değerlendirilmede de …….puan alarak başarılı oldum.


Türkiye genelinde bu sınavı kazananlara birden çok başvuru hakkı verip atamaları yapılırken Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü bir kere duyuruya çıkmasına rağmen bu güne kadar hiç bir atama yapmamıştır.


Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü 26.03.2005 tarihinde Eğitim Kurumları Müdür Yardımcılığı Seçme Sınavı sınavını ilk değerlendirme sonucunda kazananların başvurusunu kabul etmemiştir. Yeniden değerlendirilip başarılı olanlara verilen müracaat hakkı, sürenin devam ettiğini kabul etmekle birlikte ilk değerlendirmede başarılı olanlar aleyhine bir eşitsizlik oluşturmaktadır.


Bu uygulama sonucunda Samsun’da bazı öğretmenler başvurularının alınmaması işlemini idari yargıya taşımışlardır. Samsun, Sivas, Ankara ve birçok bölge idare mahkemesi “yürütmeyi durdurma kararı” vermiştir. Kamuoyundaki ve basındaki haberlere göre yargı kararları yayımlanan yönetmelik genelge ve genel açıklamalar doğrultusunda atamaları da yapılmıştır.


“ M.E.B.Personel Genel Müdürlüğünün 31/10/2008 tarih ve 2008/74 sayılı genelgesinin 11.maddesinde "26/03/2005 tarihinde müdür yardımcılığı için yapılan seçme sınavına girenlerin 2008 yılı itibariyle yapılan son değerlendirme sonucunda başarılı sayılan tüm adayların başvuruları sınavın geçerlik süresi ile sınırlı olmak kaydıyla ilgi (a) Yönetmeliğin Geçici 2 inci madde kapsamındaki hükümler çerçevesinde değerlendirilecektir.” Ve 24 Nisan 2008 tarih ve 26856 sayılı yönetmelik geçici EK2. Maddesinde “ 11/01/2004 tarihli ve 25343 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümlerine göre; müdür yardımcılığı için yapılan seçme sınavını kazanan adaylar, sınavlarının geçerlilik süresi ile sınırlı olmak kaydıyla bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde müdür yardımcılığına atanmak üzere başvurmaları hâlinde kendi aralarındaki sınav puanı üstünlüğüne göre öncelikle atanırlar.” denilmektedir.


MEB Personel Genel Müdürü Necmettin YALÇIN’ın 07/01/2009 tarihli 4172


sayılı yazısında “26/03/2005 tarihinde sınava giren ve başarılı olup son değerlendirme sonucunda da başarılı sayılan adaylardan müdür yardımcılığı görevine bugüne kadar herhangi bir nedenle ataması yapılmamış olmak kaydıyla söz konusu adayların ilgi ( c) yönetmeliğin geçici 2. maddesi kapsamında değerlendirilerek başvuruların alınması gerekmektedir.” denilmektedir.


M.E.B. Personel Genel Müdürlüğü’nün 15/04/2009 tarihli 2009/36


Genelgesinin 3.Maddesinde “... sınavı kazanan adayların bulunması hâlinde bunların atama işlemlerinin devam edilmesini belirtilmiştir.


2005 tarihli sınavı kazananların Türkiye genelinde daha önceden birkaç kere duyuruya çıkıp atamasını yapan ama; MEB’in en son yayımlanan yönetici atama yönetmeliğine göre duyuruya çıkmayan, atama yapmayan bazı il valilikleri MEB’in 15.04.2009 tarihli 2009/36 Genelgesinin yayımlanmasından sonra ivedilikle yeni duyurulara çıkıp müdür yardımcılığı atamaları yaparken buna karşın 26.03.2005 tarihli sınavı kazananların bugüne kadar bir kere olsun atamasını yapmayan Samsun Valiliği ( İl Milli Eğitim Müdürlüğü) sınav süresinin bitimine 1 yıldan az kalmasına rağmen hâlâ duyuruya çıkmaması, daha önceden yaptığı gibi 2’nci kez de -bir daha- sınav süresini dolduracağını ve sınavı kazananların atamasını hiçbir zaman yapmayacağını; mağduriyetimin devam edeceğini açıkça göstermektedir.


2009/36 dikkate alınarak Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü Van Milli Eğitim Müdürlüğü, Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Mardin İl Milli Eğitim Müdürlüğü gibi birçok il Milli Eğitim Müdürlükleri müdür yardımcılığı duyurularına çıkmıştır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Konya Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü, gibi birçok il milli eğitim müdürlükleri de hem duyuruya çıkmış hem de müdür yardımcılığı atamalarını yapmıştır.


Ancak yine Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü genelgenin yayımlandığı tarihten bugüne kadar beklediğimiz hâlde hâlen böyle bir duyuru yapmamıştır.


Benden daha düşük puan alanların müdür yardımcısı olarak atamasının yapılması Anayasanın Eşitlik ilkesine aykırıdır. Bu durum benim açımdan telafisi mümkün olmayan mağduriyetlerin doğmasına neden olmuştur.


M.E.B. Personel Genel Müdürlüğü’nün 15/04/2009 tarihli 2009/36 Genelgesinin 3.Maddesi hükmü gereği sınav puanım dikkate alınarak başvurumun kabul edilmesini ve atamamın yapılmasını talep ediyorum.



Gereğini arz ederim.



Tarih:


İmza:


Adı-Soyadı:





26.05.09


Necmi MACİT


Eğitim-Bir-Sen Samsun İl Başkanı

----------------------

Sizde beğendiğiniz e-postaları , kendi eserlerinizi, araştırmalarınızı, ilanlarınızı, haberleri, veya bizimle paylaşmak istediklerinizi natureslist@gmail.com mail adresine göndererek binlerce kişiye ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Blog Widget by LinkWithin

İslam İlmihali