İçim markası adı altında pazara yeni ürünleri sunmaya devam edeceklerini söyleyen Yıldız Holding Süt ve Sütlü Ürünler, İçecekler, Alpella Pazarlama Genel Müdürü Tolga Sezer, “İçim markasının, 2007 yılından, 2012’ye kadar tonajını iki katına, cirosunu da üç katına çıkartarak, 1 milyar dolarlık ciro bekliyoruz” dedi.
İçim’in Aktif isimli yeni ürününü tanıtım toplantısında konuşan Sezer, tüketicilerin dengeli beslenmelerine ve aktif bir yaşam sahibi olmalarına her gün katkıda bulunmayı hedeflediklerini söyleyerek, “Bu doğrultuda Smartt, Dolcia ve Fidella gibi alt markalar ile İçim ailesini, katma değeri yüksek segmentlerde hızla büyüteceğiz” dedi.
İçim olarak toplam gıda sektöründe 9’uncu sırada yer aldıklarını dile getiren Sezer, toplam 186 üründen oluşan geniş bir yelpazeye sahip olduklarını vurguladı. 2008 yılında 217 bin 700 ton üretim, 550 milyon TL ciro gerçekleştirdiklerini açıklayan Sezer, “Tonaj olarak yüzde 9.4, ciro olarak yüzde 10.8 pazar payı ile çok hızlı büyüdük. 2009’da da tonajımızı yüzde 11.3 artışla 242 bin 200 tona, ciromuzu da yüzde 15.3 artışla 640 milyon TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz. İçim’in hedefi,3 yıl içerisinde 1 milyar dolar ciroya ulaşmak” dedi.
AKTİF SERİSİYLE HEDEF 150 MİLYON TL CİRO
Çocuk kategorisinde hem zihinsel hem de fiziksel gelişime destek veren tek markanın 2007 yılında doğan İçim Smartt olduğunu belirten Süt ve Sütlü Ürünler Pazarlama Direktörü Yasemin Ünlü Romano, İçim Smartt’ın 1,5 yılda yüzde 15 Pazar payı ile çocuk beslenme kategorisinde ikinci çocuk markası olmayı başardıklarını belirtti. İçim Smartt’ın 2012’de beş kat büyüyerek 150 milyon TL ciroya ulaşmayı hedeflediğini açıklayan Romano, “Bu hedef doğrultusunda kalsiyum ve D vitamini yeni Aktif serisini piyasaya sunduk” dedi. Smart yeni serisi ile çocukların aktif hayat biçimini benimsemelerini ve bu konuda ebeveynlerin bilinçlenmesini hedeflediklerini dile getiren Romana, “Tüm çocuklar yiyebilsin diye İçim Smartt Aktif küplerinin tanesin 25 kuruş fiyatla satışa sunuldu” dedi.
LOONEY TUNES GELİRİ TÜRKİYE’DE BEŞ KATINA ÇIKTI
Worner Bros.Consumer Producks Avrupa Ortadoğu, Afrika (EMEA) Bölgesi Satış ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Bruno Schwobthaler, İçim Smartt’ın yeni seri olan Aktif ürününde de Looney Tunes karakterlerinin kullanılacağını söyledi. Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir Pazar olduğunu söyleyen Schwobthaler, “Looney Tunes gelirleri, Türkiye’de beş katına çıktı. Türkiye, bizim için Almanya, İngiltere’nin önündü. Avrupa’da ilk beş ülke arasında yer alıyor. Amacımız kilit piyasalardan biri olması” dedi.
GAZLI İÇECEKLERDEKİ 3.5 KÜÇÜLME, HAVALAR ISININCA ARTIYA DÖNEBİLİR
Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, 2009'da gıda ve içecek sektöründe büyüme hedeflediklerini açıklayarak, “Her iki grupta da yüzde 10 büyüme planlıyoruz. Ancak içecek daha dinamik bir sektör. Dinamik ürünleri de bu sene raflarda göreceksiniz” dedi. Bu yıl içecek kategorisinde bir daralma olduğunu ve ilk üç ayda gazlı içeceklerde yüzde 3.5 küçülme olduğunu söyleyen Tütüncü, “Ancak biz büyümeye devam ediyoruz. Havalar ısındığı zaman, gazlı içeceklerdeki eksi artıya dönebilir” dedi.
İçim’in bu yıl marka ve Ar-Ge yatırımları hakkında da bilgi veren Tütüncü, “2009’da 7.5 milyon TL’lik Ar-Ge ve pazarlama yatırımımız devam edecek” derken, İçim Smartt’ın tüm çocuk ürünlerinde ise yüzde 25 pazar payı hedeflediklerini açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder