Köse, yaptığı açıklamada, Türkiye'de bilgisayarın on parmakla kullanılmasının yetersiz olduğunu belirtti.
Intersteno Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu Türkiye Temsilciliği olarak, bilgisayarın, on parmakla Türkçeye en uygun olan “F klavye” ile öğretilmesi ve bu konuda iş birliği yapılması gerektiğini ifade eden Köse, bunun için okuma seferberliği gibi “bilgisayarı da bakmadan kullanmaya teşvik seferberliği” başlatılmasının zorunlu olduğunu savundu.
Köse, “F” ve “Q” klavye arasındaki farka işaret ederek, “Q klavye, uluslararası bir klavye sanılıyor. Klavyelerin oluşturulmasında bir dünya standardı yoktur. Değişik dilleri konuşan toplumların ses, hece ve harf ayrıcalıkları var oldukça, dünyanın tek bir standardı olamaz. Çünkü her milletin alfabesi farklıdır” diye konuştu.
Herkesin bilgisayarı bilimsel yöntemle kullanmayı öğrenmesi için eğitim alması gerektiğini belirten Köse, amaçlarının herkese bilgisayarı bakmadan kullanmayı öğretmek olduğunu kaydetti.
Seçkin Köse, Milli Eğitim Bakanlığına bu konuda hazırladıkları rapor ve düzenledikleri kampanyalar hakkında bilgi vermeyi planladıklarını anlatarak, raporda, “Türkiye'de bilgisayarın on parmakla teknik olarak hangi yaşta öğrenilmesi gerektiği” konusunu gündeme getireceklerini bildirdi. Köse, “F klavyeyi on parmakla bakmadan kullanma tekniğinin, ilköğretim 3. veya 4. sınıfta öğretilmeye başlanmasını önereceğiz” dedi.
Köse, raporda, on parmak kullanımının, sadece ilköğretim 4. sınıflara değil, bütün öğrencilere, öğretim görevlilerine, kamu çalışanlarına ve İş-Kur kanalı ile iş arayan bütün vatandaşlara öğretilmesi, bu faaliyetler kapsamında öğretmenler yetiştirilmesinin vurgulandığını ifade ederek, ortalama 70-80 saatlik bir eğitim süreci ile F klavyeyi öğrenmenin mümkün olduğunu söyledi.
TÜRKÇEYE EN UYGUNU F KLAVYE
Intersteno Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu Onursal Başkanı İhsan Yener de, F klavyenin Türkçeye daha uygun olduğunu bildirdi. Yener, F klavyede en güçlü parmaklarla Türkçede en fazla kullanılan harflerin yazıldığını, Q klavyede ise güçlü ve işlek parmaklara en çok kullanılan harflerin isabet etmediğini vurguladı.
Bilgisayarı F klavyede on parmakla kullanmanın zaman açısından da tasarruf sağladığına dikkati çeken Yener, “İki parmakla harflerin yerini aramaya çalışırken hem zaman kaybedersiniz, hem de göz tahribatı ortaya çıkar ama, F klavyede on parmakla en az üç kat zamandan tasarruf ediyorsunuz” dedi.
İhsan Yener, Türkçenin, özelliklerine göre on parmakla yazma yöntemi için çok verimli olduğunu belirterek, F klavyenin resmen var olmasına karşın, İngiliz dili için 130 yıl önce belirlenen Q klavye kullanıldığını, bunu yöneticilerin bilinçsiz davranmalarından kaynaklandığını ileri sürdü.
Intersteno Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu Türkiye Temsilciliği olarak, bilgisayarın, on parmakla Türkçeye en uygun olan “F klavye” ile öğretilmesi ve bu konuda iş birliği yapılması gerektiğini ifade eden Köse, bunun için okuma seferberliği gibi “bilgisayarı da bakmadan kullanmaya teşvik seferberliği” başlatılmasının zorunlu olduğunu savundu.
Köse, “F” ve “Q” klavye arasındaki farka işaret ederek, “Q klavye, uluslararası bir klavye sanılıyor. Klavyelerin oluşturulmasında bir dünya standardı yoktur. Değişik dilleri konuşan toplumların ses, hece ve harf ayrıcalıkları var oldukça, dünyanın tek bir standardı olamaz. Çünkü her milletin alfabesi farklıdır” diye konuştu.
Herkesin bilgisayarı bilimsel yöntemle kullanmayı öğrenmesi için eğitim alması gerektiğini belirten Köse, amaçlarının herkese bilgisayarı bakmadan kullanmayı öğretmek olduğunu kaydetti.
Seçkin Köse, Milli Eğitim Bakanlığına bu konuda hazırladıkları rapor ve düzenledikleri kampanyalar hakkında bilgi vermeyi planladıklarını anlatarak, raporda, “Türkiye'de bilgisayarın on parmakla teknik olarak hangi yaşta öğrenilmesi gerektiği” konusunu gündeme getireceklerini bildirdi. Köse, “F klavyeyi on parmakla bakmadan kullanma tekniğinin, ilköğretim 3. veya 4. sınıfta öğretilmeye başlanmasını önereceğiz” dedi.
Köse, raporda, on parmak kullanımının, sadece ilköğretim 4. sınıflara değil, bütün öğrencilere, öğretim görevlilerine, kamu çalışanlarına ve İş-Kur kanalı ile iş arayan bütün vatandaşlara öğretilmesi, bu faaliyetler kapsamında öğretmenler yetiştirilmesinin vurgulandığını ifade ederek, ortalama 70-80 saatlik bir eğitim süreci ile F klavyeyi öğrenmenin mümkün olduğunu söyledi.
TÜRKÇEYE EN UYGUNU F KLAVYE
Intersteno Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu Onursal Başkanı İhsan Yener de, F klavyenin Türkçeye daha uygun olduğunu bildirdi. Yener, F klavyede en güçlü parmaklarla Türkçede en fazla kullanılan harflerin yazıldığını, Q klavyede ise güçlü ve işlek parmaklara en çok kullanılan harflerin isabet etmediğini vurguladı.
Bilgisayarı F klavyede on parmakla kullanmanın zaman açısından da tasarruf sağladığına dikkati çeken Yener, “İki parmakla harflerin yerini aramaya çalışırken hem zaman kaybedersiniz, hem de göz tahribatı ortaya çıkar ama, F klavyede on parmakla en az üç kat zamandan tasarruf ediyorsunuz” dedi.
İhsan Yener, Türkçenin, özelliklerine göre on parmakla yazma yöntemi için çok verimli olduğunu belirterek, F klavyenin resmen var olmasına karşın, İngiliz dili için 130 yıl önce belirlenen Q klavye kullanıldığını, bunu yöneticilerin bilinçsiz davranmalarından kaynaklandığını ileri sürdü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder